Napisane przez Deborah Knight w 2009 r.

Dzięki doświadczeniu zdobywanemu przez 20 lat, Louisa Harding jest uważana teraz za jedną z najlepszych projektantek wzorów dziewiarskich na świecie.

Sztuki robienia na drutach nauczyła się od swojej babci, bezpośrednio po ukończeniu studiów w Brighton na kierunku projektowania odzieży, chciała rozwijać swoje umiejętności w życiu zawodowym.

Na szczęście dla dziewiarek na całym świecie, jej zainteresowania zwróciły się w stronę projektowania wzorów ubrań dzierganych ręcznie, gdzie w każdym momencie może kontrolować kształt odzieży.

Po latach pracy jako projektantka, wciąż uwielbia odkrywać jak nowe kombinacje oczek potrafią stworzyć inny, mniej znany kształt dzianiny.

 


 

Dzięki magazynowi KnitchMagazine Louisa dzieli się z Wami swoją historią.


Knitch: Czy możesz powiedzieć nam, jak zaczęła się twoja kariera?

Louisa: Jako dziecko zawsze kochałam tworzenie rzeczy z materiału. W rezultacie studiowałam wzornictwo tkanin na uniwersytecie. Na trzecim roku studiów odbyłam staż w firmie Rowan, która opublikowała dwa moje bardzo wczesne projekty w Rowan Magazine nr 6. Po ukończeniu studiów przez 6 miesięcy pracowałam dla American Knit Hand przy projektowaniu gotowych ubrań. Po powrocie do Wielkiej Brytanii w listopadzie 1990 r., Kathleen Hargreaves kierownik studia projektowego Rowan poprosiła mnie o pomoc przy projektowaniu. Pracowałam w Rowan jako projektantka w domu, by ostatecznie zarządzać pracami projektowymi dla Jaeger Handknits aż do narodzin mojego syna Oskara w 2001 roku. Od tamtej pory pracowałam jako niezależny projektant, rozwijając serię książek Miss Bea, a następnie w roku 2005 postanowiłam stworzyć własną linię włóczek.

Knitch: Co skłoniło Cię do rozpoczęcia własnej linii wzorów i włóczek?

Louisa: W 2005 roku firma Knitting Fever zapytała mnie, czy byłbym zainteresowana rozpoczęciem z nimi współpracy. Wiedzieli o mojej pracy z Jaeger Handknits, o serii wydanych książek Miss Bea, oraz że zdobyłam doświadczenie w rozwijaniu produkcji włóczek i projektowaniu wzorów. Zaproponowali mi wprowadzenie własnej kolekcji włóczek i tak oto spełniło się moje największe marzenie. Dzięki tej wspaniałej sposobności, od samego początku starałam się wprowadzić jak najbardziej kobiecą linię włóczek. Kolory i włóczki są tak opracowane, aby odzwierciedlały najnowsze trendy w modzie. Są połączone tak, aby przemówiły do nas językiem kobiety. 

Knitch: Czy możesz nam powiedzieć, co zainspirowało Twoją kolekcję Wiosna 2009?

Louisa: Każdy sezon zaczyna się szukaniem inspiracji, które dla każdego projektanta są bardzo ważne. Ta kolekcja została zainspirowana rodzinnymi wakacjami na południu Francji. Widzieliśmy tam mnóstwo plakatów podróży w stylu Vintage z lat 1920 i 30. Uwielbiam takie stylizowane plakaty, więc zbiory zostały skonstruowane na podstawie Art Nouveau i Art Deco. Każdy nowy sezon to źródło inspiracji mający wpływ na kolor i wybór włóczek na projekty, które mają ukazać się drukiem.

Knitch: Jesteś znana z oryginalnych wzorów zarówno dla dorosłych jak i dzieci. Gdzie szukasz inspiracji?

Louisa: Bez źródła inspiracji nie można wprowadzać nowych pomysłów. Często w poszukiwaniu motywów w nowym sezonie znajduję stroje, których wzory staram się przerobić tak, aby nadawały się do zrobienia dzianiny. Lubię myśleć o kobietach, które noszą moje projekty, że są wrażliwe, twórcze i niezależne. 
Moje dzieci są oczywiście moją muzą, jeśli chodzi o projektowanie odzieży dziecięcej. Szczególnie kiedy zbierałam pomysły do kolekcji książek Miss Bea. Moja córka Belle jest Miss Bea. Teraz jako ośmiolatka ma jasne wyobrażenie, w co ona i jej rówieśnicy chcą się ubierać. Kolekcja strojów dziecięcych dorastała wraz z nimi.

Knitch: Czy masz jakieś cele przy opracowywaniu projektu? 

Louisa: Dopasowanie jest najważniejszym elementem przy projektowaniu odzieży. Mając za sobą doświadczenie w tworzeniu wzorów i gotowej odzieży, myślę, że każda kobieta chce spędzić pożytecznie swój cenny czas przy tworzeniu odzieży oczekując, że wyrób gotowy będzie pasował i schlebiał żeńskiej formie – oto moje zadanie jako projektanta. Kocham wyzwania i tworzę dzianiny w nieoczekiwany i odmienny sposób. Chcę aby projekt był ciekawy i świeży. 

Knitch: Jaki twój projekt cieszył się największą popularnością?

 Louisa: To jest trudne pytanie. Myślę, że musiałoby się odbyć głosowanie Dziewiarek, szczególnie, że w tym roku będę świętować 20 lecie opublikowania moich pierwszych projektów. Jest ich sporo do wyboru.

Knitch: poza Wspólnotą Dziewiarek, kogo podziwiasz?

 Louisa: Naprawdę podziwiam reżysera Baz Luhrmann i jego żonę Catherine Martin, projektantów produkcji filmowych, za to że cały czas potrafią ze sobą współpracować. Ja także pracuję z mężem i wiem jak ważne jest, aby móc porozmawiać o swojej pracy z kimś, kto Cię motywuje i pokazuje to co w Tobie najlepsze. Podziwiam ich oryginalność, ich sposób opowiadania historii przy użyciu wszelkich form wizualnych. Tak naprawdę to podziwiam twórczość u wszystkich ludzi, nieważne czy jest to pięknie zrealizowany film czy piękne dzianiny lub akcesoria. 

Knitch: Czy możesz powiedzieć nam, co przewidujesz w modzie?

Louisa: Czekając na nowe trendy w modzie myślę, że będzie powrót do pięknych włókien, łączących w sobie luksus, jedwabie, cashmir. Jeśli Dziewiarka zamierza spędzić swój cenny czas dziergając, to dzianina musi być wykonana z najpiękniejszej włóczki. 

Knitch: Czy jest coś jeszcze chcesz nam powiedzieć o sobie?

Louisa: Podobnie jak wiele innych kobiet aktywnych zawodowo, wiem jak trudny potrafi być każdy dzień. Jestem bardzo wdzięczna, że mogę robić to co lubię. Odbieram to jako to jako pewien dar. Wzory, jakość i inspiracje są kluczowymi elementami kolekcji. Jestem bardzo wdzięczna za kreatywne geny przekazane mi przez moich rodziców. Dziękuję również kobietom wokół mnie, które mnie wspierają i są dla mnie muzą. 

Podziękowania dla Louisy za przekazanie czytelnikom magazynu KnitchMagazine swojej filozofii tworzenia dzianin.

Zaloguj się by komentować.